Gudruns förskola

På Gudruns förskola får barnen en lugn, trygg och lärande vistelse. Vi lockar fram barnens nyfikenhet, leklust och kreativitet i vår verksamhet. Hos oss börjar det lekfulla lärandet för livet!

Barnen leker med färgad leklera

Bilder från förskolan

Gudruns förskola ligger i centrala Uppsala. Förskolan består av fyra hemvister.

Vi erbjuder barnen miljöer och aktiviteter som inspirerar till utforskande och glädje. På vår förskola har vi barns nyfikenhet och intresse i fokus.

Vi har en tilltro till barnens förmåga och arbetar utifrån deras delaktighet och inflytande i lärandet.

Gudruns förskola har gångavstånd till flera av Uppsalas parker, stadsbiblioteket, museum, centralstationen och det övriga centrala utbudet.

Gudruns  förskola har tillgång till 3 stycken lådcyklar, varje cykel har plats för 6 stycken barn. Detta innebär att vi kan komma ut på längre utflykter och få tillgång till skog och natur på ett naturligt sätt.